23.05.2011 15:18:19 | Osmnáctý ročník UniCredit Czech Open se už tradičně koná v druhém týdnu grandslamové Paříže, letos to bude už po patnácté, poprvé se v tomto termínu hrálo v roce 1997. "Mnohým se tehdy druhý pařížský týden nezamlouval, argumentovali tím, že se už hráči soustředí na trávu a budou se připravovat na Wimbledon, ale brzy se ukázalo, že bylo stále hodně těch, kteří vypadli v prvním týdnu Roland Garros a chtěli ještě někde využít své antukové kvality, získat nové hráčské sebevědomí. Termín v druhém týdnu Paříže, to byla brzy naše přednost, navíc jsme si v tom prvním mohli vytipovat hráče pro náš turnaj," říká Miroslav Černošek.
I letos byl spolu s ostatními v Paříži, aby hrací pavouk prostějovského challengeru byl co nejlepší. „Pamatuji si na začátky našeho turnaje, kdy jsme ještě neměli co nabídnout, hráči náš turnaj neznali. V té době nám hodně pomohl Honza Kukal, který měl mezi tenisovými kouči i funkcionáři velké jméno.“
Podruhé se hrálo v termínu druhého týdne grandslamové Paříže v roce 1998. Do Prostějova chtěl tehdy přijet i antukový král Thomas Muster… Černošek termín chválil, Musterovi nekřesťanské peníze však vyplatit nechtěl. „V žádném jiném termínu nebudeme mít takové kvalitní antukové obsazení. Nemůže nám však jít jen o superhvězdy, musíme se smířit s tím, že ty budou bojovat v Paříži. Neúčast Mustera mě nemrzí, protože i kdyby jeho manažer Leitgeb zavřel obě oči a on sám je měl hodně zavřené, tak bychom se nedostali pod garanci 100 000 dolarů. A je otázkou, zda by při velké konkurenci neprohrál třeba v prvním kole,“ tvrdil při turnaji manažer Kukal. A co dodával Černošek? „Kupovat pro náš challenger takhle drahé hráče nepovažujeme za šťastné a půjdeme spíše jinou cestou. Chceme vybudovat okruh hráčů, kteří by s turnajem srostli, jezdili k nám rádi, po určitou dobu dělali jeho úroveň a kvalitu hráčského obsazení. Taková by měla být naše filozofie v příštích letech. Jde nám spíše o rodinný turnaj a chceme peníze investovat i do společenského zázemí turnaje. Uvědomme si, že pro sponzory je to i otázka byznysu. Nemůže nám jít jen o tenisové hvězdy, ale i o to, aby do Prostějova přijela zajímavá obchodní klientela, aby došlo k setkávání obchodních partnerů. Pokud oni neudělají obchody, tak ani my nebudeme mít peníze na zajištění turnaje,“ přidával Černošek.